Asiantuntijapalvelut yrityksen strategisessa kiinteistöjohtamisessa – kohtaavatko tarve ja tarjonta? |
|
Emma Kaksonen |
|
Lisätiedot |
Asiantuntijapalveluiden käyttäminen osana yrityksen strategista kiinteistöjohtamista on kasvanut merkittävästi viimeisen 5–10 vuoden aikana. Yritysten liiketoimintaympäristöjen jatkuvat muutokset ja yhä jatkuva kansainvälistyminen tulevat kasvattamaan konsulttipalveluiden kysyntää myös tulevaisuudessa. |
|
Avainsanat |
yrityksen strateginen kiinteistöjohtaminen, CREM, asiantuntijapalvelut, konsultti-asiakassuhde, palveluntarjoaja, asiantuntija, konsultti, asiakas |
|
Tyyppi |
Artikkeli |
Osasto |
|
Nro |
1/2015 |
Sivu |
18 |
Kiinteistöjohtaminen yrityksissä – pakollinen menoerä vai lisäarvoa tuottava resurssi? |
|
Anna-Liisa Lindholm |
|
Lisätiedot |
Kiinteistöjohtaminen on yrityksissä perinteisesti keskittynyt yksittäisiin transaktioihin
ja kustannusten alentamiseen huomioimatta yrityksen pitkän tähtäimen tuloksia
ja tavoitteita. Kiinteistöjohtaminen onkin ydintoiminnan puolelta monesti nähty vain
välttämättömänä pahana, suurena kustannuseränä tai pääomia sitovana tekijänä.
Alan ammattilaisille on kuitenkin herännyt halu olla myös jotain muuta – jopa parhaimmillaan lisäarvoa tuottava strateginen resurssi. Onko tämä mahdollista? Voiko
kiinteistöjohtamisen keinoin tuoda aitoa lisäarvoa yritysten ydintoiminnalle? |
|
Avainsanat |
kiinteistöjohtaminen, CREM, kiinteistöoppi |
|
Tyyppi |
Artikkeli |
Osasto |
|
Nro |
4/2004 |
Sivu |
22 |