YLEISTIETOJA | LEHDET | LINKKEJÄ
  SISÄLLYSLUETTELOT  |  KANNET  |  ARTIKKELIHAKU  |  OHJEITA
 
FIG:n kongressi Istanbulissa 6.–11.5.2018
  Martti Pietikäinen
  Lisätiedot FIG:n Istanbulissa järjestetty kongressi kokosi yhteen 2 320 maanmittausalan osallistujaa 90 maasta ja valitsi järjestön uudeksi puheenjohtajaksi Rudolf Staigerin Saksasta.
  Avainsanat FIG, maanmittaus, kongressi, kansainvälisyys, Istanbul
  Tyyppi Artikkeli  Osasto   Nro 3/2018 Sivu 12
Maanmittaus on mittaamista!
  Martin Vermeer – Mikko Takalo
  Lisätiedot Otaniemen maanmittarit ovat jo vuosikymmeniä olleet mukana kartoittamassa Suomea kunta kerrallaan. Aalto-yliopiston geodesian professori Martin Vermeer ja korkeudenmäärityksen asiantuntija Mikko Takalo antavat persoonallisen kuvan geodesian maastoharjoituksista ja niiden järjestämisestä.
  Avainsanat geodesia, maanmittaus, TKK, Aalto-yliopisto, maastoharjoitukset, EUREF-FIN
  Tyyppi Artikkeli  Osasto Maanmittausalan koulutus  Nro 4/2010 Sivu 34
Maanmittausopetusta Metropoliassa
  Vesa Rope – Juhani Nippala
  Lisätiedot Metropolia Ammattikorkeakoulu Oy perustettiin yhdistämällä Espoon Vantaan teknillinen ammattikorkeakoulu (EVTEK) ja Helsingin ammattikorkeakoulu (STADIA) vuonna 2008. Maanmittaus pienenä tutkintoalana on kuitenkin säilynyt omana koulutusvastuuna. Tämä tarkoittaa sitä, että opiskelijat hakevat opiskelemaan nimenomaan maanmittausta.
  Avainsanat Metropolia, maanmittaus, työelämäläheinen oppiminen, aikuiskoulutus, työllistyvyys
  Tyyppi Artikkeli  Osasto   Nro 2/2015 Sivu 13
Mittaamisen mullistukset maanmittausalalla
  Martin Vermeer
  Lisätiedot On pelottavaa, kuinka pieni on Suomessa ja Pohjoismaissa tiettyjen teknologioiden osaajien lukumäärä.
  Avainsanat maanmittaus, geodesia, satelliittipaikannus, laserkeilaus, digitaalitekniikka, koulutus, tutkimus, osaaminen, asiantuntemus
  Tyyppi Pääkirjoitus  Osasto   Nro 3/2010 Sivu 5
Vetovoimaa maanmittausalan ja erityisesti geomatiikan näkyvyyteen A?!”
  Marika Ahlavuo – Hannu Hyyppä
  Lisätiedot Aalto-yliopiston laajentuminen tuo maanmittausalalle lisää kaupallista ja taiteellista asiantuntemusta, jolloin visuaalisen digitaalisen markkinoinnin merkitys korostuu.
  Avainsanat maanmittaus, popularisointi, imago, markkinointiviestintä, opetus, vaikuttavuus
  Tyyppi Artikkeli  Osasto   Nro 1/2010 Sivu 34

Annetulla hakuehdolla löytyi 5 artikkeli(a).

Uusi haku