YLEISTIETOJA | LEHDET | LINKKEJÄ
  SISÄLLYSLUETTELOT  |  KANNET  |  ARTIKKELIHAKU  |  OHJEITA
 
Visualisointeja tieteen, taiteen ja talouden välimaastossa: 3D-artisti
  Marika Ahlavuo – Hannu Hyyppä – Hannu Handolin – Juho-Pekka Virtanen – Arttu Julin – Sebastian Aho – Toni Rantanen – Tuomas Turppa – Matti Kurkela
  Lisätiedot Interaktiivisia kokemuksia varten käytetään yhä enemmän peliteollisuudelle suunnattuja sovelluksia ja työtapoja. Luovan alan osaajana 3D-artisti voi loihtia mitta-aineistoista virtuaalisiin vierailuihin sopivia tiloja, joissa voidaan yhtälailla kokea, kouluttaa kuin kommunikoida. Artisti voi toteuttaa syvyyskameralla ohjattavia hahmoja, jotka esiintyvät toivotun yleisön edessä tai tehdä 3D-mallin harvinaisesta museoesineestä virtuaalisesti tarkasteltavaksi. Välillä työpöydällä on "digitaalista savea", jota muokataan digitaalisen kynän ja tabletin avulla, kun taas välillä artistin työ keskittyy pelimoottorissa ohjelmointiin. Mitä 3D-artistit oikeastaan tekevät osana T&K:ta? Voisivatko 3D-artistit ratkaista myös maanmittausalan teknologian toimittajien ja sen käyttäjien välisen tuotanto-ongelman?
  Avainsanat 3D-artisti, grafiikka, visuaalisuus, 3D, luovat alat
  Tyyppi Artikkeli  Osasto   Nro 2/2020 Sivu 26

Annetulla hakuehdolla löytyi 1 artikkeli(a).

Uusi haku