Eväitä huippuopetukseen ja aktiiviseen yrityskumppanuuteen
|
|
Matti Vaaja – Hannu Hyyppä – Marika Ahlavuo – Elina Ylikoski – Petri Rönnholm – Juhani Talvela – Mikko Vastaranta – Janne Matilainen – Mika Lindholm – Matias Ingman – Lars Miikki – Matti Kurkela – Harri Kaartinen – Antero Kukko – Juha Hyyppä |
|
Lisätiedot |
Tutkimus- ja kehitystyö sekä siitä kumpuavat innovaatiot (TKI) ovat yritysten kilpailukyvyn perusta. Tässä artikkelissa pohditaan eri näkökulmia ja mahdollisia ratkaisuja TKI-hankkeissa synnytetyn tiedon jakamiseen ja toisaalta huippuopetuksen monijakoisuutta, johon päästään usein vain itse tehdyllä TKI:llä.
|
|
Avainsanat |
osaaminen, opetus, yritysyhteistyö, huippututkimus, TKI, IPR, IP |
|
Tyyppi |
Artikkeli |
Osasto |
|
Nro |
2/2024 |
Sivu |
7 |
Suomen Akatemian laserkeilauksen huippuyksikön vaikuttavuus |
|
Marika Ahlavuo – Hannu Hyyppä – Juha Hyyppä – Antero Kukko – Harri Kaartinen – Petri Rönnholm – Mikko Vastaranta – Markus Holopainen – Xiaowei Yu – Henrik Haggrén |
|
Lisätiedot |
Maanmittauslaitoksen Paikkatietokeskuksen (FGI) professori Juha Hyypän johtama laserkeilauksen huippuyksikkö toimi vuosina 2014-2019. Huippuyksikössä olivat mukana Aalto-yliopistosta professori Hannu Hyyppä, Helsingin yliopistosta professori Markus Holopainen ja Oulun yliopistosta professori Juha Kostamovaara tutkimusryhmineen. Aallosta huippuyksikköön osallistuivat MeMo- ja Foto-tutkimusyksiköt. Suomen Akatemia valitsee tutkimuksen huippuyksiköiksi uudistumiskykyisiä, tieteellisesti erittäin korkeatasoisia ja yhteiskunnallisesti vaikuttavia tutkimusyhteisöjä. Laserkeilaustutkimuksen huippuyksikkö täytti nämä Suomen Akatemian vaatimukset. Olemme koonneet oheen muutamia huippuyksikön lukuisista saavutuksista. |
|
Avainsanat |
laserkeilaus, huippuyksikkö, Suomen Akatemia |
|
Tyyppi |
Artikkeli |
Osasto |
|
Nro |
3/2020 |
Sivu |
4 |
What It Takes to Refine World-Class Research into High-Class Education |
|
Hannu Hyyppä – Marika Ahlavuo – Markus Holopainen – Mikko Vastaranta – Petteri Alho – Juha Hyyppä – Henrik Haggrén – Petri Rönnholm – Tommi Hollström – Ninni Saarinen |
|
Lisätiedot |
The challenge facing the research and educational community is to serve as an active participant in the global knowledge
network. Co-operation between multidisciplinary cultures is
part of daily life of world-class research in which information must change hands as well as produce new, futureoriented activity. Success of research is highly linked to success in highquality education and impact of both the research and teaching. World-class research also brings employment to industry and researchers themselves.
[NOTE: In addition to the authors mentioned above, Harri Kaartinen, Juho-Pekka Virtanen and Matti Kurkela also have acted as authors of the article.] |
|
Tyyppi |
Artikkeli |
Osasto |
EDU |
Nro |
3a/2013 |
Sivu |
32 |