YLEISTIETOJA | LEHDET | LINKKEJÄ
  SISÄLLYSLUETTELOT  |  KANNET  |  ARTIKKELIHAKU  |  OHJEITA
 
Koppikonttorin uusi tuleminen?
  Ari Laitala
  Lisätiedot Keskustelevan tekoälyn esiinmarssi haastaa monin tavoin perinteisen tietotyön tekemisen tapoja ja keinoja. Kuten aina, työn tekemisen tavat ja muodot ovat sidoksissa tarvittaviin tila- ja ­paikkaratkaisuihin.
  Avainsanat tekoäly, toimisto, toimitila, koppikonttori, työnkulku, virtuaalitodellisuus, vuorovaikutus, sanelu
  Tyyppi Artikkeli  Osasto   Nro 2/2023 Sivu 28
Kulttuurialoista 3D:n suurkäyttäjiä
  Marika Ahlavuo – Hannu Hyyppä
  Lisätiedot Yhdistämällä valokuvamaista visuaalisesti näyttävää materiaalia digitaaliseen saavutetaan kulttuurialalla uudenlaisia kävijäkokemuksia ja elämyksiä. Virtuaalitodellisuus (VR) ja lisätty todellisuus (AR) mahdollistavat yhä laajemman saavutettavuuden ja elämyksien kokemisen digitaalisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Virtuaalinäyttelyt ovat oiva esimerkki tästä.
  Avainsanat virtuaalitodellisuus, lisätty todellisuus, tarinnankerronta, digitalisaatio, kulttuuriala
  Tyyppi Artikkeli  Osasto   Nro 2/2016 Sivu 35
Matkailu- ja teatteriala fanittavat maanmittausosaamista
  Marika Ahlavuo – Hannu Hyyppä
  Lisätiedot Tilastokeskuksen mukaan ulkomaisten matkailijoiden yöpymiset Suomessa lisääntyivät 14,5 prosenttia tammi?lokakuussa 2017. Matkailuala ja sen oheispalvelut ovat siirtymässä yhä enemmän myös digitaalisiksi ja verkkoon. Meeting Professionals Internationalin mukaan Yhdysvalloissa tapahtumateollisuuden arvoksi on vuositasolla arvioitu yli 220 miljardia euroa ja Britanniassakin yli 60 miljardia euroa. Matkailu- ja teatteriala kokeilevat ennakkoluulottomasti maanmittauksessa käytettäviä teknologioita laajentamaan omaa tarjontaansa yhä vaativammalle yleisölle.
  Avainsanat matkailu, turismi, tapahtumateollisuus, virtuaalitodellisuus, 360-kuvaus
  Tyyppi Artikkeli  Osasto   Nro 1/2018 Sivu 5
Toiseen todellisuuteen
  Ari Laitala
  Lisätiedot Kun seinät alkavat kaatua päälle neljästä suunnasta ja viranomainen valvoo maakunnan rajan ylittämistä, on aika vaihtaa todellisuutta. Virtuaalitodellisuutta käsittelevän juttusarjan toinen osa.
  Avainsanat virtuaalitodellisuus, virtual reality, Oculus, digitalisaatio, reaalimaailma, virtuaalisuus
  Tyyppi Artikkeli  Osasto   Nro 2/2020 Sivu 30
Virtuaalitodellisuudesta ratkaisu kiinteistön ylläpidon koulutukseen
  Juho-Pekka Virtanen – Ari Laitala – Päivi Suihkonen – Hannu Hyyppä – Marika Ahlavuo – Arttu Julin – Matti Kurkela
  Lisätiedot Virtuaalitodellisuus (VR) on ­kypsynyt opetusteknologiaksi, joka ­mahdollistaa tekemällä oppimisen ­uusilla ­virtuaalisilla tavoilla. ­Hyödyntämällä rakennetun ­ympäristön 3D-malleja ­virtuaalitodellisuuden sovelluksissa myös kiinteistöalan koulutus voi saada ­merkittävän uuden resurssin.
  Avainsanat virtuaalitodellisuus, 3D, digioppiminen, pelillistyminen, oppimisympäristö, kiinteistöjen ylläpito, kiinteistönhoito, rakennettu ympäristö
  Tyyppi Artikkeli  Osasto   Nro 3/2020 Sivu 34
Virtual Reality: lupaukset alkavat lunastua
  Ari Laitala
  Lisätiedot Keinotodellisuus on jo vuosikausia kolkutellut kuluttajien ovia. Kuluttajasovellusten tekniikat ovat kehittyneet hintojen samalla halventuessa. Onko keinotodellisuus jo niin todellista, että sillä on valta vaikuttaa siihen, miten käytämme tiloja ja paikkoja, teemme suunnitelmia, töitämme ja päätöksiä, miten liikumme, opiskelemme, matkustamme tai jopa lomailemme.
  Avainsanat virtuaalitodellisuus, keinotodellisuus, immersio, silmikko, sovellus, näyttö, resoluutio, Oculus
  Tyyppi Artikkeli  Osasto   Nro 1/2020 Sivu 22

Annetulla hakuehdolla löytyi 6 artikkeli(a).

Uusi haku