Korotetun kiinteistöveron vaikutus tonttituotantoon |
|
Jyrki Mattila |
|
Lisätiedot |
Jos verolainsäädäntöä halutaan käyttää tehokkaasti ja pitkäjänteisesti tonttituotannon edistämiseen, tulisi toimenpiteet kohdistaa erityisesti yhdyskuntarakentamisprosessin alkupäähän. Korotettu kiinteistövero on prosessin loppupään viimeisiä korjauskeinoja, kun alkupäässä on tehty virheitä. |
|
Avainsanat |
maapolitiikka, kiinteistöverotus, tonttituotanto |
|
Tyyppi |
Artikkeli |
Osasto |
|
Nro |
4/2005 |
Sivu |
15 |
Raakamaan hankinta vai maankäyttösopimus? |
|
Jyrki Mattila |
|
Lisätiedot |
Kasvavissa kunnissa ollaan tilanteessa, jossa vastuullisten
virkamiesten ja päättäjien on otettava lunastaminen yhä
useammin maapolitiikan keinovalikoimaan. |
|
Avainsanat |
maapolitiikka, maankäyttösopimus, raakamaa |
|
Tyyppi |
Artikkeli |
Osasto |
|
Nro |
1/2007 |
Sivu |
20 |
Valtion ja Helsingin seudun 14 kunnan välinen aiesopimus
asunto- ja tonttituotannon edistämiseksi |
|
Jyrki Mattila |
|
Lisätiedot |
Aiesopimuksen tuotantotavoitteena vuosina 2008?2017 on keskimäärin 12 000?13 000 asunnon rakentaminen vuosittain. Tavoitteena on, että alueen kunnissa uustuotannossa on valtion tukemaa vuokraasuntotuotantoa 20 %. |
|
Avainsanat |
asuntotuotanto, tonttituotanto, aiesopimus |
|
Tyyppi |
Artikkeli |
Osasto |
|
Nro |
2/2008 |
Sivu |
27 |
Vesa Pirhonen 11.3.1940–1.5.2009 |
|
Jyrki Mattila – Heimo Pennanen |
|
Tyyppi |
Muistokirjoitus |
Osasto |
In Memoriam |
Nro |
3/2009 |
Sivu |
60 |